Sunday, August 2, 2009

merah @ biru??




S : saya bagi bunga ni khas untuk awak


D : awak bagi utk apa?


S : saja..sebagai tanda persahabatan kita. dan saya mahu awak tahu, awak ada saya selalu jika awak susah atau senang.


D : terima kasih. tapi dua bunga ni kita ke?


S : haah. awak suka biru kan? jadi biru tu awak dan merah tu saya.


D : hehe. thnx. tapi saya suka merah. saya nak awak punya bunga boleh?


S : of coz. awak boleh ambil jika awak mahu. saya akan ambil biru, dan awak ambil merah.


D : iye? tapi saya suka merah. saya ambil awak punya bunga merah boleh?


S : (smiling) ye..awak boleh ambil apa sahaja yang awak suka dari saya.


D : betul? tapi saya mahu apa yang awak mahu. saya mahu kongsi segalanya dengan awak. boleh?


S : wah...tidak terfikir saya. sebenarnya awak mahu bunga yang saya mahu kan? hm...saya faham. terima kasih awak. sebab mahu kongsi segalanya2 dengan saya. bunga ni, tanda persahabatan kita. dan bunga ini hanya untuk kita.


D : Indahnya persahabatn seperti indahnya kita melihat bunga2 ditaman..tapi? kamu dah col atau mesej dia ke? dah lama tak tahu berita tentang dia. dia sihat ke, tidak ke, atau dia sekarang dah berumahtangga?bukan hanya sahabat..namun juga buat saudara terdekat. kamu tahu? langsung tidak rugi untuk menymbung silaturrahim. merasa nikmatnya hidup bersama seorang teman. walaupun dia itu cuma adik kandung kamu.teringat saya. dulu dengan adik2, memang asyik mahu bergaduh. tapi..sekarang, bila tidak bersua, sudah terasa rindu. sekarang semua sudah sambung belajar. ada yang sudah berkerja. memang tak boleh bersama selalu. jadi, hargailah masa bersama. walaupun sekejap.jangan gaduh2 lagi tau. memaafkan memang susah. tapi lagi menyesal jika kamu tidak memaafkan nya saat dia sudah tiada disisi...

No comments:

Post a Comment