Friday, July 17, 2009

rawatan kulti

Sebenarnya penuaan kulit mula berlaku dari usia 20-an. Rutin penjagaan kulit yang baik how-much-does-a-chemical-peel-coastboleh memperlahankan proses penuaan kulit. Kali ini saya ingin berkongsikan serba sedikit mengenai yang dinamakan Chemical Peel.

ini berfungsi untuk mendapatkan kulit wajah yang licin berseri serta mengekalkan keremajaan kulit. Chemical Peel ini merupakan kaedah rawatan moden kini.

ini disarankan kepada meraka yang berkulit cerah berbanding yang berkulit gelap. Rawatan pula akan bergantung kepada tahap masalah kulit yang dihadapi dan terbahagi kepada tiga jenis iaitu light peel, medium peel dan deep peel.

Light peel melibatkan permukaan kulit, medium peel menembus masuk sehingga ke pertengahan epidermis manakala deep peel mampu sampai hingga ke epidermis. Sebelum menerima akan dianalisis oleh pakar terlebih dahulu untuk menentukan tahap rawatan yang diperlukan.

chemical peel ini boleh dilakukan di hospital dan akan di lakukan oleh doktor – doktor yang berkelayakan. Selalunya rawatan ini menelan kos dari Rm 100 hingga ke Rm 800.

boleh dilakukan pada bahagian muka, leher dan juga tangan.

http://www.youtube.com/watch?v=81rO08kNzuc

http://www.youtube.com/watch?v=81rO08kNzuc

Mengapa perlu Chemical Peel?

  1. Untuk mengurangkan garisan halus di bawah mata dan sekeliling mulut.
  2. Merawat kedutan yang disebabkan oleh kerosakan matahari, penuaan dan faktor genetik.
  3. Merawat sesetengah jenis jerawat.
  4. Memperbaiki kemunculan parut halus.
  5. Mengurangkan tanda penuaan, bintik-bintik hitam akibat kehamilan dan pengambilan pil pencegah kehamilan.
  6. Memperbaiki wajah dan kulit yang kusam dari segi tekstur dan warna

No comments:

Post a Comment